Afscheid van Frans Nederstigt als raadslid

FransNederstigt.jpg
Door Mirjam Mack-van Bellen op 28 maart 2022 om 09:55

Afscheid van Frans Nederstigt als raadslid

Na 12 jaar heeft de ChristenUnie Teylingen afscheid genomen van Frans Nederstigt als raadslid. We zijn hem als fractie enorm dankbaar voor al zijn inzet de afgelopen 12 jaar.

Op 28 maart 2022 hebben wij afscheid genomen van de raad 2018-2022 en tevens van ons raadlid Frans Nederstigt. Alleereerst  waren er afscheidswoorden van de ChristenUnie, daarna heeft Frans een koninklijke onderscheiding ontvangen van burgermeester Breuer voor zijn inzet voor de gemeente Teylingen. Wij zijn hem dankbaar voor al zijn inzet, lees hieronder de afscheidswoorden van Mirjam Mack-van Bellen

Waarom niet kunnen stemmen op de ChristenUnie in Teylingen. Die gedachten hebben bij jou in 2005 het zaadje gelegd voor waar we nu staan. De eerste verkiezingen in 2006, 21 stemmen tekort voor een zetel. Ik kan me zo voorstellen dat alle ratels in je hoofd op volle toeren gingen. Dit moet lukken! Het is gelukt, ChristenUnie Teylingen gaat haar 4e gemeenteraadsperiode in. Dankjewel

De eerste twee periodes met Pieter Janssen en Shari van den Hout. Daarna mochten Joanne de Mooij en ik de stokjes overnemen in de commissies als burgerlid. Een fractie waar inhoudelijke diepgang en respect voor elkaar altijd hoog in het vaandel staan. Waar we stevig hebben gediscussieerd, hard gewerkt en het belangrijkste veel gelachen. Een goed team. Iedereen mag van alles zeggen over een kleine fracties, maar jij als drijvende kracht hebt laten zien dat het niet in de kwantiteit zit, maar juist in de kwaliteit. Dankjewel

Wij kennen jou als een sociaal dier, een aanjager, meedenker en doorzetter. Het komt goed als motto. Kortom een fijn mens om mee van gedachten te wisselen en om mee samen te werken. En soms best wel stellig en een tikkeltje langdradig, maar wel altijd met en doel voor ogen. Dankjewel

En door jou sta ik nu hier, jij bent degene die me over de streep heeft getrokken en heeft laten zien wat politiek nu echt inhoudt en hoe leuk het is. We gaan als fractie met dezelfde gedrevenheid verder. We nemen vandaag afscheid van je als raadslid, maar zeker niet als mens en vriend. Wij zijn benieuwd naar waar je weg heen gaat.

Bedankt, Frans.