ChristenUnie Teylingen deelt appels uit op dag van de leraar

Dag van de leraar 2022 2.jpg
Door Mirjam Mack-van Bellen op 5 oktober 2022 om 21:25

ChristenUnie Teylingen deelt appels uit op dag van de leraar

Woensdag 5 oktober was het de landelijke ‘Dag van de Leraar’. De ChristenUnie Teylingen greep die gelegenheid aan om traditiegetrouw een bezoek te brengen aan verschillende scholen in Teylingen.

Dit jaar in de kern Warmond, waarbij zij De Buitenplaats bezocht. Voor de leraren bracht de ChristenUnie appels mee om uit te delen aan alle leraren en het ondersteunend personeel. Burgerlid Henrieke Meerdink-Schutte: ‘De appels zijn het symbool voor onze waardering voor alle leraren die dagelijks zich inzetten voor de kinderen op de scholen in de gemeente Teylingen.’

De appelactie viel op de school in de smaak, zoals bijgaande foto van de De Buitenplaats in Warmond. ‘We merkten dat de leerkrachten de actie zeer waarderen, en dat ze begaan zijn met leerlingen en graag met de gemeente optrekken, onderwerpen die politiek en onderwijs direct raken zijn bijvoorbeeld: wachtlijsten voor jeugdhulp en npo gelden.' Volgend jaar zal de ChristenUnie de actie wederom herhalen. Dan zijn de scholen in Sassenheim aan de beurt.

Foto: Leraren van de Buitenplaats en Burgerlid Henrieke Meerdink-Schutte ChristenUnie